DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 03.06.2024 10:57:20 

Vítejte na stránkách o trati 225

Něco o trati

Základní informace o trati

  Trať 225 je trasována z Veselí nad Lužnicí přes Jindřichův Hradec, Jihlavu do Havlíčkova Brodu. Některé úseky jsou zrekonstruovány, ať už větší investicí nebo jen výměnou kolejnic a zřízení bezstykové koleje. Rychlost na trati se drží většinou kolem 65 km/h, v několika málo úsecích až 70 km/h. Nejvyšší rychlost je pak mezi stanicemi Jihlava a Dobronín, tj. 120km/h. Za zmínku stojí rekonstrukce úseku Počátky-Žirovnice - Popelín. Proběhla v roce 2005 a byly zde poprvé vyzkoušeny ocelové pražce ve travu Y.  

 

Na trati je zavedeno 8 párů rychlíků z Plzně do Brna. Osobní doprava se rozdělila podle krajů a bohužel z toho vyplynulo zastavení osobní dopravy v úseku Jindřichův Hradec - Horní Cerekev. Na jižní větvi byly zavedeny spěšné vlaky Jindřichův Hradec - České Budějovice, mimo špičku a o víkendech pak pouze do Veselí nad Lužnicí. Na všech osobních vlacích jsou již nasazeny moderní jednotky "RegioPanter" Českýh Drah. Řazení rychlíků se velkých změn nedočkalo, až na lokomotivy. Do čela rychlíků se čím dál tím častěji nasazují lokomotivy 362 uvolněné nasazením nových "Vectronů". "Plecháče" u Českých drah pomalu, ale jistě končí. Za zmínku stojí i nasazení obou ex Brněnských "Princezen" řady 263. Obě zmíněné lokomotivy byly redislokovány do Plzně, tudíž začali zajíždět na naší trať. Bohužel to vydrželo pouze jeden grafikon, od letošního roku (2024) je v provozu pouze lokomotiva 263.002 a je turnusována na trati 190. Řazení rychlíků pak je následující, AB + Bbdgmee + Bdtee + B (+B). Na Vysočinské části trati se koncept dopravy také změnil. Hlavní páteří jsou spěšné vlaky Havlíčkův Brod - Jihlava - Kostelec u Jihlavy - Telč(Slavonice) v režii motorových vozů 841 "Štadler". Spěsné vlaky nestaví mezi stanicemi H.Brod - Jihlava, a proto jsou doplněny osobními vlaky Havlíčkův Brod - Jihlava město. Zde jsou již také nasazený nové jednotky "RegioPanter" řady 650. Poslední částí jsou osobní vlaky Jihlava - Horní Cerekev - Tábor, kde jsou nasazeny "Regionovy" řady 814. 

 

   

Nákladní doprava je pak zajišťována "Laminátkami" řad 230 a 240. Nově jsou zde postupně nasazovány i "Plecháče" odkoupené od Českých drah. Občas je zde možné potkat i novější lokomotivy jako "Traxx" nebo "Vectron" ať už ČD Cargo nebo soukromého dopravce.  Místní výkony severovýchodní části trati vykonává řada 742 nebo 742.7. Na jižní části z Veselí nad Lužnicí do Jarošova nad Nežárkou, občas až do Popelína je nasazena "Žehlička" s bateriovým vozem.